Розміри корту
-
Загальні розміри: 6,10 м × 13,41 м
-
Ширина зони подачі: 3,05 м
-
Нейтральна зона («кухня»): 2,13 м від сітки з кожного боку
-
Сітка: ділить корт навпіл
1. Основні положення
-
Гра ведеться переважно у форматі 2 на 2 (також можлива 1 на 1).
-
Розмір корту та сітки однаковий для обох форматів.
-
Заборонено бити по м’ячу з льоту, перебуваючи в зоні «кухні» або торкаючись її лінії.
-
Можна стояти в «кухні», але не під час удару з льоту та не після нього — порушення = помилка.
-
Удар повинен здійснюватися наземним способом (тобто не вище талії).
2. Подача
-
Подача — навхрест у протилежне поле.
-
Подається один раз, без права на повтор.
-
Рука під час подачі має бути нижче талії.
-
Рух руки — знизу вверх, без “замаху зверху”.
-
Нога не повинна торкатися лінії чи заходити за неї.
-
Подає по черзі кожен гравець у команді.
-
У першому розіграші подає лише один гравець команди, потім — перехід.
3. Послідовність подач
-
Якщо команда виграла очко — подача лишається за нею, переходить до іншого гравця.
-
Якщо програла — переходить до суперників.
-
У парній грі: після втрати м’яча один раз — команда подає вдвох по черзі (Side-out system).
4. Системи підрахунку очок
✅ Класична система (Side-Out):
-
Очки набирає лише команда, що подає.
-
Гра до 11 очок, потрібно виграти з різницею мінімум 2.
-
На турнірах — до 15 чи 21, якщо прописано в регламенті.
Rally-рахунок:
-
Очки нараховуються в кожному розіграші, незалежно від того, хто подає.
-
Застосовується, якщо потрібно скоротити тривалість матчів.
5. Правило двох відскоків
-
Після подачі м’яч має обов’язково:
-
Відскочити у приймаючого;
-
Потім — у подаючого;
-
Тільки потім дозволяється грати з льоту.
-
-
Це вирівнює шанси та усуває перевагу команди, що подає.
6. Типові помилки (Faults)
-
Удар до відскоку м’яча після подачі (порушення правила двох відскоків).
-
Вихід м’яча за межі поля.
-
Торкання сітки під час гри.
-
Вхід у «кухню» під час чи після удару з льоту.
-
Подача у неправильне поле.
-
Удар з неправильної позиції.
-
Подвійне торкання або «затримка» м’яча.
-
Торкання стороннього предмета.
-
Удар по м’ячу на стороні суперника (за винятком блоку).
-
Гравець торкнувся м’яча двічі підряд.
7. Як визначити, хто подає першим
-
Визначається жеребкуванням або випадковим способом (наприклад, кидок монетки або витягування картки з написом 1/2).
Нижче наведено скорочену форму правил, щоб дати загальне уявлення про те,
як грати в піклбол. Повна версія офіційних правил доступна на вебсайті USA
Pickleball за адресою usapickleball.org.




Піклбол: основи гри для новачків
Відеоінструкція від Pickler та USA Pickleball з українським перекладом
Короткий зміст відео:
1. Формат гри:
-
Піклбол можна грати у форматі парної гри (2×2) або одиночної (1×1).
-
Розпочніть гру з жеребкування для визначення, хто подає першим.
2. Подача:
-
Подача здійснюється з-під низу або як «дроп-серв» — обов’язково навхрест.
-
М’яч має обов’язково торкнутися майданчика з обох боків перед початком волеїв.
3. Правила двох відскоків:
-
Перші два удари в кожному розіграші повинні обов’язково відскочити від поверхні.
4. Волей та зони:
-
Можна бити з повітря (волей) тільки за межами «кухні» (non-volley zone).
-
Заборонено заходити в «кухню» під час удару з повітря або з імпульсом після нього.
5. Підрахунок очок:
-
Очки набирає лише команда, яка подає.
-
Якщо виграли розіграш — отримуєте очко та змінюєте сторони.
-
Якщо програли — подає наступний гравець або інша команда (side out).
-
Перший рахунок у парній грі завжди починається з «0-0-2» (один гравець подає, другий чекає).
6. Система рахунку:
-
Перший номер — рахунок команди, що подає.
-
Другий — рахунок суперника.
-
Третій — номер подаючого (1 або 2).
-
У сінглі — лише два числа (рахунок команд).
7. Перемога:
-
Гра ведеться до 11 очок. Треба виграти з перевагою у 2 очки.
8. Етикет:
-
Після гри — обов’язковий «падл тап» (дотик ракетками) і подяка суперникам.